HTML

Épül a medence

Medencénk építésének menete 2013. Július

Friss topikok

  • Adamka86: Tényleg jó kis cikk lett, köszönöm :) A téliesítéstől annyira amúgy nem kell félni, én most itt ol... (2017.09.24. 12:34) Összefoglalás
  • DDDD: Szia, Nagyon érdekes a medenceépítésről szóló blogod. Azóta hogy funkcionál a medence? Ha minden ... (2017.03.08. 09:01) 4. nap - Oldalfal
  • Automata Megszakito: Nagyon jó (2014.02.09. 11:46) 15. nap - Félig van a medence

Címkék

Archívum

Összefoglalás

2015.01.18. 09:24 :: Imádok apa lenni

Szeptemberben megtörtént a medence fedése. Fantasztikusan jól néz ki, legalábbis szerintem.

Feleségem ötlete volt, hogy a kedvenc fáját ne vágjuk ki, hanem hagyjuk meg és építsük körül. Remélem az a fa sokáig fogja bírni. Egyébként meg nagyon jó kis árnyékot ad a később készített raklap bútornak.

A kép magáért beszél.

fedett_allapotban.jpg

Akkor most egy kis összefoglaló:

A kivitelező vállalta, hogy 3 hét alatt kész medencénk lesz. Ígéretét tartotta, a 3. hét péntekén átadták a medencét.

Minden kérésemet figyelembe vette, azt is amit menet közben találtam ki.

A lépcsőtől féltem menet közben, hogy túl meredek lesz, de tökéletesen megfelelő, egyáltalán nem érezzük meredeknek, és a medence leeresztőbe sem lóg bele.

A fedés

Nagyon magasra emelte a medence komfortját, nagyon jó ötlet volt, hogy megcsináltuk.

2014 év nyara nem volt az a klasszikus tikkasztó nyár. Nagyon gyakran volt hűvös, esős idő, amikor alig volt több 20 foknál, az embernek esze ágában nem lett volna strandra menni. Mi viszont élveztük a medencés fürdőzést. A víz hőmérséklete (vízfűtés nincs)  28 és 33 fok között volt, a fedés alatt pedig üvegház hatás alatt nagyon jó meleg volt. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a fedés 2,5 méterrel hosszabb mint a medence és így befér 4 nyugágy. Világos volt számomra, hogy ha hűvös időben lesz kedvünk fürödni, akkor jobb  lesz a meleg fedés alatt megszáradni mint a hűvös levegőn. Ezek miatt a strandszezon nálunk májusban kezdődött és szeptemberig tartott. Októberben már nem volt kedvünk lubickolni, viszont többször bementünk a fedés alá, kicsit relaxálni.

A medence kb. 3 perc alatt nyitottá tehető, és ugyanennyi idő fedetté alakítani. Két ember kell hozzá, viszont legtöbbször 7 éves kislányommal ketten mozgattuk a fedést.

A medence mérete:

Ezen is sokat gondolkodtunk, hogy mekkora legyen. Megnéztünk több méretet, de leginkább a 4 m X 7 m-es tetszett, ezért ezt választottuk.Úszóversenyre nem lehet benne felkészülni, de nem is erre szántuk. Szóval elégedett vagyok a méretével.

Tisztítás, karbantartás, üzemeltetés

Egyik ismerősöm felhívta a figyelmem a medence építés előtt, hogy létezik egy sóbontó készülék, ami gyakorlatilag a vízbe kevert sót bontja szét, és így nem kell a medencét klórozni. Nem csípi a szemet a klór, sokkal jobb az egészségnek.

Jelentős költség volt, de ezt választottuk és jól döntöttünk.

A megtöltött medencébe belekevertünk 150 kg étkezési sót! Ezzel a medence vize olyan töménységű lett, mintha a sós tengervizet tízszeresre hígítottuk volna. Legtöbb fürdőző barátunk észre sem vette, csak amikor említettem, hogy sós, akkor reagáltak rá, hogy "Jaaa, tényleg, egy kicsit érezni".

Szinte gondozás-mentessé vált a medencénk. Persze néha (egy-két hetente) ellenőrizni kell a pH és Klór szintet, egy tesztcsíkkal 1 percig tart, és ha szükséges, akkor állítok a sóbontón, hogy hatékonyabb legyen, ill. teszek bele pH tablettát.

Nyár közepén négy napig távol voltan, mikor hazaértünk majdnem dobtam egy hátast. A medence teljesen bealgásodott!

Egyből hívtam a medencés és kiderült a probléma oka. A sóbontót tisztítani kell, mivel a sóbontáskor mész-szerű anyag rárakódik a cellákra és így nem tudja a funkcióját betölteni.

Elutazás előtt láttam, hogy egy kicsit tört fénye van a víznek. Mindig fényesen csillogó volt, de akkor mattabbnak tűnt. Állítottam is a sóbontón, de a kijelzőjén nem ment feljebb a teljesítmény, nem is értettem, hogy miért.

Szóval kb. egy óra alatt megvolt a sóbontó tisztítása, de az algát még sokáig mechanikusan kapargathattam a medence aljáról.

Szezon végén ismét megcsináltam a tisztítást, hogy jövőre ne legyen vele gond.

Mivel a medence környezete bontott téglával lett kirakva, azok fugáiba pedig marozsi homokot szórtunk, ezért elég sok homokot behordtunk a vízbe. Emiatt az elején (2013-ban) gyakrabban kellett porszívózni az alját.

A teljes szezonban (2014-ben) már elég volt havonta egyszer nagytakarítást csinálni a medencében. Ez annyit jelent, hogy az alját porszívó-szerű kefével átdörzsölöm, a szennyeződés pedig belemegy a szűrőbe. Onnan pedig visszamosatással kiürítem a szabadba. Majd a medencébe pótolom a vízveszteséget. Ez olyan 2-3 órás munka.

Féltem, hogy sokba kerül a medence üzemeltetése, de a medencés jelezte, hogy kis fogyasztású a szivattyú. Igaza lett, jelentősen nem emelkedett az áram számlánk, bár igaz, hogy a rezsicsökkentés időszakában vagyunk. Lényeg, hogy nem dobta meg alaposan a havi költséget.

Tél

Féltem az első téltől, nem tudtam, hogyan kell felkészülni rá, de a medenceépítő eljött és megcsinálta a téli felkészítést.

Leeresztette a vizet a szkímerből, valamint a szivattyúból is. A medencében maradt a víz jelentős része! Állítólag évekig nem kell cserélni.

A nagyon mínuszos hideg napokon sem alakult ki a vízfelszínen jég, a hó gyorsan lecsúszott, leolvadt a fedésről.

A bontott téglákból is csak néhány tört szét, de azokat sem kellett kicserélnem.

Tehát a telet is jól viselte a medence, és környezete. A víznek, kb. 1/4-e elpárolgott. De ezt tavasszal újra töltöttem. A medence olyan tiszta marad, hogy tavasszal minden gond nélkül megfürödtem volna benne, persze azért úszó szennyeződés (levelek) és homok volt benne. Egyik barátom fedés nélküli medencéje télen fóliával van letakarva. Nála tavasszal gusztustalan algás a víz. Nálunk ilyen nem alakult ki.

 

Végezetül néhány további kép:

A medence és fedése úgy lett kialakítva, hogy a fedél elférjen a medence mellett és teljesen le tudjuk húzni róla. Kicsivel hosszabb sín kellett hozzá, de már előtte elterveztük hogy így alakítjuk ki. A következő két kép március 30-án készült, amikor először lehúztam a fedést a medencéről.

tavasz.jpg

marcius30.jpg

Raklapokból készítettem bútort, ami így nézett ki:

raklapbutor.jpg

Majd miután elkészült a szivacs kárpit (vízálló, kültéri anyagból) így:

raklap.jpg

Végezetül egy júniusi kép, amin nagylányom és osztálytársai örömmel vették birtokba a medencét. Itt már a környezete is kezdett kialakulni.hasznalatban.jpg

Vége!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://epulamedence.blog.hu/api/trackback/id/tr517084583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xxldvd 2017.03.18. 18:04:17

Szia!

Nagyon hasznos a blog amit készítettél, köszönet érte.

Esetleg a kivitelező elérhetőségét megosztanád?

Előre is köszi.
B.

Balázs0028 2017.03.26. 22:39:30

Szia! Nagyon jók a bejegyzéseid, nevetve olvastam mindent, mintha ott lettem volna! A 25cm magas lépcsők nem túl magasak, aktív használatnál? Üdv.: Balázs

xxldvd 2017.04.04. 14:35:24

Szia!

Volna egy kérdésem, látom, hogy a hőszigetelést belülre rakták ami számomra logikus, de mikor mondtam a medencéseknek értetlenül álltak és néztek, a kérdésem az lenne, hogy a hálózáson és vakoláson kívűl más teendő nem volt vele? Meg olyanokat vetettek fel, hogy majd benyomódik meg, hogy a fólia hegesztésénél megolvadhat. Nektek volt ilyen probléma?

Ami még érdekelne, hogy a képekből nem derült ki, hogy ugye alulról is szigeteltétek? És jól látom, hogy 5cm-es kb a szigetelés?

Nagyon sok medence készítés videót és képet nézegettem mostanában és szinte senki nem szigeteli és ezek között olyan is volt, hogy hőszivattyúval vagy elektromos fűtőpatronnal fűtötte, amit nem is értek milyen logikával gondolták ki.

Előre is köszi.

Imádok apa lenni 2017.04.04. 15:33:19

@Balázs0028: Kedves Balázs!
Köszönöm a dicséretet, örülök neki, ha bejegyzéseimmel okoztam Neked néhány vidám percet.
A lépcsők, ahogy itt az összefoglaló elején is írtam, teljesen elfogadhatók. Kicsi lányom most 4 éves, és két éves kora óta nyári melegben vidáman lubickol a medencében neki sem kellemetlen a lépcsők magassága.
Most sem csináltatnám más méretűre.
Üdvözlettel: Lajos

Imádok apa lenni 2017.04.04. 15:54:20

@Balázs0028: Szia!
A hőszigetelést igen belülre tettük, és mindössze két centiméter vastag volt, és csak az oldalfalra került. A hálózáson és a ragasztáson kívül más nem volt rajta. Sehol nem nyomódott be azóta sem és a fólia hegesztésnél sem olvadt meg.
A személyes célom az volt vele, hogy a szigetelés funkcióján kívül, puhább, komfortosabb tapintású legyen a medence oldalfala. Ezt elértük, bár nem tudom pontosan, hogy a fólia vastagsága, vagy az alatta lévő szigetelés okozza. Mivel kemény ragasztó fedi a szigetelést, úgy gondolom, hogy valójában a fólia okozza.

A medencét nem láttuk el fűtéssel. A mi kivitelezőnk készített néhány hete az egyik szomszédomnak nagyon hasonló medencét, mint a miénk. Ott van két plusz kiegészítő: úszógép, ez egyfajta ellenáramoltató, és építettek be hőszivattyút. Április elsején már láttam a szomszédasszony fürdött a medencéjükben. A miénk hőfoka akkor 19 fokos volt (fűtés nélkül).

Nálunk a fürdési idény május elején fog indulni.

A hőszivattyú elve azonos a hűtőével csak fordított működik, a levegőből tud hőt kinyerni és ezt leadja a keringető rendszeren keresztül átfolyó vízen, így melegíti a keringetett vizet.

Remélem segítettem a válaszommal.
Sok sikert kívánok a medencétekhez!
Üdv. Lajos

Adamka86 2017.09.24. 12:34:59

Tényleg jó kis cikk lett, köszönöm :)
A téliesítéstől annyira amúgy nem kell félni, én most itt olvastam róla egy jó leírást:
polimedence.hu/blogs/tudaskozpont/medence-teliesites
süti beállítások módosítása